Business and pleasure in Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Perry Lemmens - WaarBenJij.nu Business and pleasure in Surabaya - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Perry Lemmens - WaarBenJij.nu

Business and pleasure in Surabaya

Blijf op de hoogte en volg Perry

05 December 2012 | Indonesië, Soerabaja

Zo een weekje verder zal ik eens vertellen hoe het in Surabaya is. Na een prima vlucht vanuit Maleisië werd ik in Surabaya opgewacht door papa, Nadia en Bjorn.

Voor het eerst sinds lange tijd geen taxi zoeken of afstanden lopen, maar lekker in de Mercedes stappen en op naar huis. Inchecken voor een dorm werd ingeruild voor een eigen kamer met alle toebehoren en eten was er gelijk volop.
Een paar uur later zaten we al flink bier te drinken met papa, Paul en een groep vrienden in een clubhuis dichtbij.

De 2 volgende dagen stonden vooral in het teken van zwemmen, uit eten gaan en nog wat gezellige avondjes.

Juist in het weekend bleek dat er gewerkt moest worden, want zaterdagavond zaten papa, Paul en ik in het vliegtuig naar Jakarta. Deze zakenreis stond in het teken van een aantal zaken regelen en mij de fabriek laten zien en een kijkje te geven in het leven van een 'Indonesische' ondernemer. Na aankomst ingecheckt in een mooi hotel en een aantal biertjes gedronken en wat serieus gepraat.
De wekker ging vroeg en we moesten met de trein naar Cirebon. Daar vergaderingen en diner en in de avond weer een biertje. De dag erop weer vroeg op en naar de fabriek. Eerst een rondleiding door de verschillende delen en daarna weer een vergadering. Het was erg warm en vermoeiend daar, dus toen ik even wegliep en een bankje zag, dacht ik als ik hier even een dutje doet ziet niemand dat. Haha daarna was alles afgewerkt en stond een lange terugreis voor de boeg.

De volgende dagen stonden weer in het teken van zwemmen, chillen en met de kinderen de boel slopen.
In Nederland had ik beloofd om hier sushi te maken en toen ik gisteren zei dat ik naar de spullen gezocht had en er niks was, dacht ik dat ik er mooi vanaf kwam. Maar gisteren avond kwam Nadia met tassen vol spullen, wat betekend dat ik zo sushi 'moet' gaan maken voor de lunch.

Nou het bevalt hier allemaal hartstikke goed, maar morgen vertrek ik met papa naar Bali voor een feest weekend. Dit zal vast ook helemaal top worden.

Geniet van de sneeuw daar in Nederland dan zal ik van de zon genieten. Groeten vanuit Surabaya!

  • 05 December 2012 - 09:17

    Simone:

    He Per, weer een verhaal en zo te zien ben je je aan het voorbereiden op je eigen emigratie naar Indonesië ;) Lekker de zakenman uithangen net als jullie pap ;)

    Het is 5 december he, niet vergeten om daar ook een beetje sinterklaas te doen ;)

    Geniet er nog even van, thuis staan ook weer leuke tijden te wachten: Kerst en Oud en Nieuw!

    Tot snel, X Simone

  • 08 December 2012 - 21:42

    Tante Ineke:

    Hallo Perry.
    Nu eindelijk Bali , zee, zon en lekker uitgaan. Geniet ervan, want hier zitten we in de sneeuw.
    Ik hoop dat je nog een leuke 2 weken hebt, want dan zit het er bijna op.
    Deze ervaring kunnen ze je niet meer afpakken.
    Heel veel groetjes, ook aan ons Bernard.
    Ome Joop en tante Ineke.

  • 08 December 2012 - 21:42

    Tante Ineke:

    Hallo Perry.
    Nu eindelijk Bali , zee, zon en lekker uitgaan. Geniet ervan, want hier zitten we in de sneeuw.
    Ik hoop dat je nog een leuke 2 weken hebt, want dan zit het er bijna op.
    Deze ervaring kunnen ze je niet meer afpakken.
    Heel veel groetjes, ook aan ons Bernard.
    Ome Joop en tante Ineke.

  • 08 December 2012 - 21:42

    Tante Ineke:

    Hallo Perry.
    Nu eindelijk Bali , zee, zon en lekker uitgaan. Geniet ervan, want hier zitten we in de sneeuw.
    Ik hoop dat je nog een leuke 2 weken hebt, want dan zit het er bijna op.
    Deze ervaring kunnen ze je niet meer afpakken.
    Heel veel groetjes, ook aan ons Bernard.
    Ome Joop en tante Ineke.

  • 09 December 2012 - 02:11

    Joke Lemmens :

    Hallo perry ,nou ik hoor wel dat het in surabaya ook heel leuk is geweest.
    De kinderen vinden het wel fijn dat jij er weer eens bent .
    En met papa nog een hele reis gemaakt ,veel gezwommen en natuurlijk vaak uit eten geweest.
    Nu ben op bali met papa voor enkele dagen heb ik begrepen en jij blijft er nog een week is niet ?
    Perry geniet er van want de tijd gaat snel.
    Groetjes van mij voor jullie beide en heb nog gezellige dagen samen !!!
    Doei ! Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Perry

Nu ik afgestudeerd ben ga ik wederom naar Azie, meer dit keer ga ik in 9 weken 8 verschillende landen bezoeken. Benieuwd naar mijn avonturen, check mijn reisverslagen!

Actief sinds 22 Okt. 2012
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 10128

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 December 2012

Azie

Landen bezocht: